vitorla
ernyő
sárkány
ballon
ul
motoros

Vitorlázó repülő szakosztály

Szakosztály tagok által választott tisztségviselők:

Szilágyi Endre - szakosztályvezető | Telefon: +36-30-336-9822

Zöld András - gazdasági vezető | Telefon: +36-20-669-0019

ifj. Kékesi Sándor - képzés vezető

Kapuy Ádám - edző

Választott tisztségviselők által kinevezett tisztségviselők:

-  műszaki vezető - Budai Gábor

-  adminisztrátor - Kovács Bernadett


SZMSZ:


Hogyan lehetek pilóta?

Vitorlázó pilóta szeretnél lenni? A vitorlázó repülés először is elhatározás, szabadidő, csapatmunkára való hajlam és némi fizetőeszköz kérdése.

Elhatározás: Ha tudod, hogy mindig is erre vágytál, akkor nem érdemes tovább halogatni a döntést. Tanfolyam elkezdhető 15 éves kortól, általános iskolai végzettséggel, általános, jó egészségi állapottal. Ha úgy gondolod, hogy érdekel, de még nem vagy biztos a dolgodban, gyere ki bármelyik (nem téli) hétvégén repterünkre (jelenleg a Budaörsi reptérre) és megismerkedhetsz azzal, hogy miből is áll a vitorlázó repülés a földön és 4.000 Ft-ért (ami 4-5 perces repülés, iskolakört jelent) a levegőben.

Szabadidő: Nem árt az elején tisztába lenni vele, hogy a vitorlázó repülés szabadidő kérdése is. Mivel kis kivétellel csak hétvégén van üzemnap amikor repülünk, így az első és legfontosabb, hogy a hétvégéken legalább egy nap általában szabad legyen, így biztosíthatod magadnak a folyamatos fejlődésedet. Itt kell megjegyezni, hogy reggel 8.00-kor van sorakozó a reptér üzemnapján, késni nem illik.

Csapatmunka: Mivel a vitorlázó repülő nem képes magától a levegőbe emelkedni, visszagurulni a start helyére, így érdemes tudni, hogy míg nem repülünk, másoknak segítünk. Tologatjuk a repülőket, akasztjuk a csörlő kötelet, visszük a szárnyvéget, segítünk a start körül, hogy amikor ránk kerül a sor nekünk is csak a feladatra kelljen koncentrálni és kiszolgáljanak minket.

Anyagiak: Elméleti tanfolyamok ősszel kezdődnek. 15.000 Ft-ért tankönyvet kapsz és tavaszig minden pénteken délután előadások vannak az I. kerület, Attila út 135-137., Kosztolányi Dezső Gimnáziumban, hogy minden elméleti alapod rendelkezésre álljon a repüléshez. 
A gyakorlati kiképzés, amivel a B vizsgát, azaz az egyedül repülést megszerezheted, két részletben lehet befizetni a képzés kezdetén március-áprilisban és felénél 75-75.000 Ft-ot azaz összesen 150.000 Ft-ot.
A klubnak van egy éves tagdíja, ami 12.000 Ft.
Valamint ahhoz, hogy egyedül repülhess, szükséges a tanuló szakszolgálati engedély, melynek kiváltása az orvosi vizsgálattal együtt hozzávetőleg 22.000 Ft.

Idén is indítunk vitorlázórepülő tanfolyamot kezdő növendékek számára.

Az első előadás 2016. november 11-én pénteken lesz 18:00-tól.

(Az eredetileg 4-ére tervezett előadás elmarad, mert őszi szünet lesz az iskolában!)

Ha lemaradtál az első előadásról, bármelyik pénteken csatlakozhatsz még!

Új helyszínünk: 1012. Budapest, Attila út 135-137. Kosztolányi Dezső Gimnázium

 

Ha kérdésed lenne, keres minket bizalommal:

Zöld András (Süti)
Telefon: 06-20-669-0019
suti1979@gmail.com

 

Repülőgépeink

Klubunk gépei:

Rubik R26SU „Góbé”

HA-5548, HA-5526

Teljesen fémépítésű, helyenként vászonborítással rendelkező, kétszemélyes alapkiképző (iskola) 14m fesztávú vitorlázógép.

Légi üzemeltetési utasítás

KA-7 "Schmetterling"

HA-6570

Faépítésű, törzse rácsszerkezetes, kétszemélyes, 16m fesztávú oktató vitorlázógép.

Légi üzemeltetési utasítás

Schleicher Ka-8b

HA-4021, HA-4002

Faépítésű, törzse rácsszerkezetes, egyszemélyes, 15m fesztávú gyakorló vitorlázógép.

Légi üzemeltetési utasítás

SZD-30 „Pirat”

HA-4333

Fa konstrukciójú, együléses, klub kategóriájú, 15m fesztávú, jó teljesítményű vitorlázógép, amelyet gyakorló és teljesítményrepülésre terveztek.

Légi üzemeltetési utasítás

PW-5 „Smyk”

HA-3791 „HH”

Együléses fix-futós, jó teljesítményű, műanyag vitorlázógép.

Légi üzemeltetési utasítás

Grob G102 Astir CS77

HA-4522 „ZM”

Együléses sport és verseny vitorlázógép. A repülőgép üvegszálas kompozit anyagból készül.
T-vezérsíkkal, vízballaszttal és behúzható futóval rendelkezik.
Légi üzemeltetési utasítás

SZD-41A Jantar STD

HA-4404 „TL”

Együléses teljesítmény vitorlázógép. Üvegszálas kompozit konstrukció, behúzható futóval, T-vezérsíkkal és 100 literes vízballaszt tartállyal rendelkezik.

Légi üzemeltetési utasítás

Eiri-Avion PIK-20D

HA-4412 „T7”

Együléses nagy teljesítményű 15 méteres rohanó osztályú verseny vitorlázógép. Behúzható futóval, ívelőlappal, vízballaszt tartállyal rendelkezik.

Légi üzemeltetési utasítás

SZD42-2B Jantar 2B

HA-4418 „HE”

Együléses nagy teljesítményű Open osztályú verseny vitorlázógép. 20,5 méteres feszttáv, behúzható futóval, ívelőlappal, vízballaszt tartállyal rendelkezik.

Légi üzemeltetési utasítás

   

Klubtagjaink gépei:

Glaser-Dirks DG101

D-4340

Együléses standard kategóriájú, kompozit szerkezetű nagy teljesítményű verseny vitorlázógép. Behúzható futó, vízballaszt tartály, T-vezérsík.

SZD-9 Bocian

HA-5196

Kétüléses, faszerkezetű vitorlázó repülőgép.

Légi üzemeltetési utasítás

Rolladen-Schneider LS4

D-6411

„GJ”
Együléses standard kategóriájú, kompozit szerkezetű nagy teljesítményű verseny vitorlázógép. Behúzható futó, vízballaszt tartály, T-vezérsík.

Schempp-Hirth Ventus 2cxT

D-KALK „GE”

Együléses 15 méteres kategóriájú nagy teljesítményű verseny vitorlázógép. Fesztávja kiterjeszthető 18méterre, hazatérő motorral rendelkezik. Behúzható futós, ívelőlapos, vízballaszt tartállyal rendelkezik.

Hoffmann H-36 Mk.II Dimona

HA-1222

Kétüléses kompozit építésű motoros vitorlázógép.

Bellanca 7GCBC Citabria

HA-KYE

Egymotoros, 2 üléses, fix futós motoros repülőgép. Kiképzésre, általánosan használható repülőgépnek tervezték, de korlátozottan műrepülhető is. Neve is innen ered ( aerobatic visszafele olvasva.). Tulajdonosa elsősorban vitorlázó vontatásra használja.

Bellanca 8GCBC Scout

HA-KYL

Egymotoros, 2 üléses, fix futós motoros repülőgép. Kiképzésre, általánosan használható repülőgépnek tervezték. Tulajdonosa elsősorban vitorlázó vontatásra használja.

Video

2013-14 toborzó vitorlázó repülő videó

2012-13 toborzó vitorlázó repülő videó