A Műegyetemi Sportrepülő Egyesületben 1944 végéig tervezett és épített repülőgépek jegyzéke
- Részletek
- Utolsó frissítés: 2013. március 31. vasárnap, 13:02
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesületben 1944 végéig tervezett és épített repülőgépek jegyzéke (nem tartalmazza a nem megépült terveket)
Ötven év a levegőben, Mátyásföldtől... Hármashatárhegyig
- Részletek
- Utolsó frissítés: 2013. március 31. vasárnap, 13:02
Előszó.
A Budapesti Műszaki Egyetem dísztermében 2001-ben ünnepélyes keretek között emlékeztek meg a sportrepülés szerelmesei a 80 évvel ezelőtt megalakult Műegyetemi Sportrepülő Egyesületről /MSrE/. A megemlékezés immár hagyományosnak tekinthető, mert öt évenként már korábban is találkozhattak azok, akik az MSrE sportrepülői voltak azokban az időkben.
A legutóbbi és a 75 éves ünnepséget a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület /MSE/ rendezte, korábban a Gépipari Tudományos Egyesület /GTE/ tartotta ébren ezt a gondolatot. Az 1921-ben megalakult MSrE történetét Winkler László, Samu Béla és többek leírásából megismerhettük már régebben, az...
A jelenleg működő Műegyetemi Sportrepülő Egyesület /MSE/ az 1970-es évek közepén vette fel a kapcsolatot a Budapesti Műszaki Egyetemmel és 1979. október 1-én vette fel a Műegyetemi és Mezőgazdasági Repülők Klubja, majd 1990-től a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület /MSE/ nevet.
Az MSE tehát jogi értelemben nem jogutódja az MSrE-nek, de a hagyományok tökéletes ápolója kíván lenni.
Könyvünk az MSE kevésbé ismert életútján vezeti végig tisztelt olvasóit, mely repülőklub 1952-ben alakult Munkaerő Tartalékok Hivatala Repülő Klubja /MTH RK/ néven.
Akik a REPÜLÉS-ben .... (folytatása a könyvben)
2003. január
Ajánlom e könyvet mindenkinek, aki a sportrepülést szereti:
Dr. Brezovits László, elnök, MSE.
Bővebben: Ötven év a levegőben, Mátyásföldtől... Hármashatárhegyig