Módosult a 14/2000 KöViM rendelet
- Részletek
- Utolsó frissítés: 2013. március 30. szombat, 19:13
Ismételten módosult a 14/2000 KöViM rendelet, de az idei módosulásban - minden híresztelés ellenére - nincsenek minket érintő részek.
A részünkre oly hátrányos ominózus rész 2007.XII.06-tól szerepel a rendeletben!
Kiemelnénk, hogy a rendelet szerint, változatlanul, a többi "légijárművek részére" nyújtandó "tájékoztatás céljából" kell jelezni a repüléseket a FIC -nek, ami a repülések előtti, aktív légterek utáni tájékozódás során megtehető, ez nem engedélykérés hanem tájékoztatás, és természetesen nem szükséges transzponder.
"3.6.2. A vagy C módú 4096 kódbeállítási lehetőséggel rendelkező transzponderrel kell felszerelni azokat a légijárműveket, amelyek VFR szerint:
a) államhatárt keresztező repülést hajtanak végre,
b) ellenőrzött légterekben működnek, kivéve a 3.6.3. pontban leírtakat,
c) 4000 láb (1200 m) AMSL feletti nem ellenőrzött légtérben működnek.
3.6.2.1. A 3.6.2. pont c) pontja alól kivételt képeznek az indulási repülőtér forgalmi körét, légterét és az LHSG.. légteret elhagyó hajtómű nélküli légijárművek, ha repülésükről a FIS-t előzetesen tájékoztatták, valamint az LHSG.. légterekben működő légijárművek.
1. Megjegyzés: Az ellenőrzött légtéren kívül, 4000 láb (1200 m) AMSL alatti VFR repülések számára a transzponderrel történő felszereltség nincs kötelezően előírva, azonban ajánlatos ezeket a légijárműveket is felszerelni transzponderrel, annak érdekében, hogy ezekről a repülésekről is radaron alapuló forgalmi tájékoztatás legyen adható a többi légijármű-vezető számára.
2. Megjegyzés: A transzponderek működtetésére vonatkozó előírásokat a H Függelék tartalmazza.
3. Megjegyzés: A VFR szerint működő légijárművek S módú transzponderrel történő felszerelési kötelezettségéről lásd a 4.4.3.1. pontot.
4. Megjegyzés: Az előzetes tájékoztatás célja, hogy a FIS a hajtómű nélküli légijárművekről, az F légtérben repülő, repülési tervvel rendelkező légijárművek részére forgalmi tájékoztatást tudjon adni."