vitorla
ernyő
sárkány
ballon
ul
motoros
  • 1
  • 2
Prev Next
MSE 100

MSE 100

02-03-2013 Hits:12292 Hírek Lacz András - avatar Lacz András

A Hármashatárhegyi Sportrepülőtér üzemeltetője hazánk legrégebbi – a magyar repülés történetében a legnagyobb múlttal rendelkező – repülőegyesülete, a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSE) idén 100 éve, 1921-ben alakult. Működést biztosítva annak az acélos ifjúságot nevelő sportnak, mely visszaemlékezések szerint leginkább megfelelt a magyar huszáros virtusnak.  Fotó forrása: Fortepan/A R

Olvass tovább!
MSE 100

MSE 100

06-10-2018 Hits:6243 Vitorlázórepülő hírek Papp Gábor - avatar Papp Gábor

A Hármashatárhegyi Sportrepülőtér üzemeltetője hazánk legrégebbi – a magyar repülés történetében a legnagyobb múlttal rendelkező – repülőegyesülete, a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSE) idén 100 éve, 1921-ben alakult. Működést biztosítva annak az acélos ifjúságot nevelő sportnak, mely visszaemlékezések szerint leginkább megfelelt a magyar huszáros virtusnak.  Fotó forrása: Fortepan/Fadgyas Bence

Olvass tovább!

Error: No articles to display

Ismét megdőlt az MSE siklóernyős távrekordja!

 A 2013 évi sikeres siklóernyős repülés-sorozatot az MSE idén is folytatja, csak néhány szereplő változott. Benedek Bence sikeres évkezdését követően, melynek során 5db 100 pont feletti távrepüléssel megalapozta az MSE 3. helyét, melyet Tábor Tamás és Sörös Róbert továbbiakkal biztosított.

A tegnapi, évtized siklóernyős távrepülős napján Bereznay Attila oktató - aki egyben a Siklóernyős Szakosztály edzője - egy gyönyörű, több mint 6 órás, 202 pontos távrepüléssel megdöntötte az MSE eddigi, Winkler Tamás által tartott távrepülős rekordját. A táv Nyikomról egészen Mátészalka utánra sikeredett. A szép távért és Attila napokban született, egészséges Barnabás fiáért mindannyian gratulálunk! :-)

 

 

 

Sárkányrepülő tanfolyamot indítunk júniusban

Sárkányrepülés oktatás HHH MSE

Gyalogsárkány-repülő tanfolyamot indítunk ez év júniusában a Hármashatár-hegyi Repülőtéren (LHHH). A tanfolyam ideje igény szerint alakítható a következő időpontok alapján:
 
SZERDÁK:
délután 17-21 óráig - repülőtéri gyakorlati órák
 
CSÜTÖRTÖKÖK:
este 18-20 óráig - Dagály utca 11. II. emeleti tantermi felkészítő órák
 
HÉTVÉGÉK:
reggel 7-11-ig - repülőtéri gyakorlati órák
 
este 18-tól naplementéig tartó időszakokban - repülőtéri gyakorlati órák
 
A teljes tanfolyam, melynek során komplett képzésben részesítünk, egy évig tart, ami alatt több részletben szerződve, lépésről lépésre haladunk a teljesítményrepülés felé. A tervezett ár a repült idők, a végrehajtott felszállás darabszáma függvényében változik.
 

Bővebben: Sárkányrepülő tanfolyamot indítunk júniusban

Elindult a 2013-2014-es vitorlázórepülő tanfolyam

Igen szép számban jelentkeztek vitorlázórepülő tanfolyamunkra kezdő növendékek, de ne feledjétek, hogy tavaszig bármelyik pénteken csatlakozhattok hozzánk a XIII. kerületi Dagály u. 11. szám alatt található klubhelyiségünkben 17:30-tól.

 

Új vitorlázórepülő tanfolyam 2013-2014

Szeretettel meghívunk minden kedves érdeklődőt a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület 2013-14-es vitorlázórepülő elméleti tanfolyamára.

Első előadás 2013. november 8. 18:00, péntek. Aki lemarad az első előadásokról, könnyedén csatlakozhat bármelyik pénteki napon, tavaszig.

Helyszín: XIII. kerület Dagály u. 11. II. em. (a kozmetikai cég mellett barna ajtó a bejárat)

Az elméleti tanfolyam ára: 15.000 Ft, a tankönyv benne van a képzés árában.

További információ: 06-20-669-0019, Zöld András

Módosult a 14/2000 KöViM rendelet

Ismételten módosult a 14/2000 KöViM rendelet, de az idei módosulásban - minden híresztelés ellenére - nincsenek minket érintő részek.
A részünkre oly hátrányos ominózus rész 2007.XII.06-tól szerepel a rendeletben!

Kiemelnénk, hogy a rendelet szerint, változatlanul, a többi "légijárművek részére" nyújtandó "tájékoztatás céljából" kell jelezni a repüléseket a FIC -nek, ami a repülések előtti, aktív légterek utáni tájékozódás során megtehető, ez nem engedélykérés hanem tájékoztatás, és természetesen nem szükséges transzponder.

"3.6.2. A vagy C módú 4096 kódbeállítási lehetőséggel rendelkező transzponderrel kell felszerelni azokat a légijárműveket, amelyek VFR szerint:
a) államhatárt keresztező repülést hajtanak végre,
b) ellenőrzött légterekben működnek, kivéve a 3.6.3. pontban leírtakat,
c) 4000 láb (1200 m) AMSL feletti nem ellenőrzött légtérben működnek.

3.6.2.1. A 3.6.2. pont c) pontja alól kivételt képeznek az indulási repülőtér forgalmi körét, légterét és az LHSG.. légteret elhagyó hajtómű nélküli légijárművek, ha repülésükről a FIS-t előzetesen tájékoztatták, valamint az LHSG.. légterekben működő légijárművek.
1. Megjegyzés: Az ellenőrzött légtéren kívül, 4000 láb (1200 m) AMSL alatti VFR repülések számára a transzponderrel történő felszereltség nincs kötelezően előírva, azonban ajánlatos ezeket a légijárműveket is felszerelni transzponderrel, annak érdekében, hogy ezekről a repülésekről is radaron alapuló forgalmi tájékoztatás legyen adható a többi légijármű-vezető számára.
2. Megjegyzés: A transzponderek működtetésére vonatkozó előírásokat a H Függelék tartalmazza.
3. Megjegyzés: A VFR szerint működő légijárművek S módú transzponderrel történő felszerelési kötelezettségéről lásd a 4.4.3.1. pontot.
4. Megjegyzés: Az előzetes tájékoztatás célja, hogy a FIS a hajtómű nélküli légijárművekről, az F légtérben repülő, repülési tervvel rendelkező légijárművek részére forgalmi tájékoztatást tudjon adni."

 

További részletek a SIRESZ honlapján.

Alkategóriák

  • Vitorlázórepülő hírek

    Vitorlázó szakosztály hírei.

  • Sárkányrepülő hírek
    Tandem Sárkánzrepülés

    Sárkányrepülő szakosztály hírei. Ujraindul a Tandemsárkányrepülés Magyarországon 2012 nyarán végre minde elhárult, és ujraindult a Tandem Sárkányrepülés az MSE keretein bellül. 5 pilóta sikeresen levizsgázott, és 3 csőrlőkezelő is!

  • Ultralight hírek