A Műegyetemi Sportrepülő Egyesületben 1944 végéig tervezett és épített repülőgépek jegyzéke
- Részletek
- Utolsó frissítés: 2013. március 31. vasárnap, 13:02
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesületben 1944 végéig tervezett és épített repülőgépek jegyzéke (nem tartalmazza a nem megépült terveket)
Év |
Típusjel és elnevezés |
Tervező |
Motor és teljesítmény (kw) |
Jelleg |
Épült (db) |
Kép |
1924 |
L-1 'Mama kedvence' |
Lampich Árpád |
Thorotzkai 8,8 |
Együléses könnyű egyfedelű |
1 |
|
1925 |
L-2 Róma |
Lampich Árpád |
Thorotzkai 13,2 |
Együléses könnyű egyfedelű |
1 |
|
1926 |
L-4 Bohóc |
Lampich Árpád |
Thorotzkai 25,7 később WM/Siemens SH-10 44 |
Együléses kétfedelű műrepülő |
1 |
|
1927 |
BL-6 |
Bánhidi Antal és Lampich Árpád |
WM/Siemens SH-11 62,5 |
Együléses kétfedelű gyakorló |
2 |
|
1928 |
BL-5 |
Bánhidi Antal és Lampich Árpád |
Bristol Lucifer 88,2 |
Együléses kétfedelű gyakorló és műrepülő |
2 |
|
1930 |
L-9 |
Lampich Árpád |
Thorockai 25,7 |
Kétüléses egyfedelű túra |
1 |
|
1930 |
L-9-II |
Lampich Árpád |
Thorockai 62,5 |
Kétüléses egyfedelű túra |
1 |
|
1930 |
Gerle |
Bánhidi Antal |
Genet Major MK-I 73,5 |
Kétüléses kétfedelű túra |
1 |
|
1932 |
BL-7 (Áttervezett BL-5) Holló |
Rubik Ernő és Pap Márton |
WM/Siemens SH-12 88,2 |
Kétüléses kétfedelű gyakorló és műrepülő |
2 |
|
1932 - 1934 |
Gerle-12 Gerle-13 Gerle-14 Gerle-15 |
Bánhidi Antal |
Thorotzkai 73,5 Genet Major73,5 WM Sport-1 73,5 Genet Major73,5 |
Kétüléses kétfedelű gyakorló és túra |
4 |
|
1935 |
BL-16 |
Bánhidi Antal és Lampich Árpád |
WM/Siemens SH-12 |
Kétüléses kétfedelű gyakorló és vontatógép |
1 |
|
1936 |
EMESE-B |
Rubik Ernő és Jancsó Endre |
- |
Együléses alapfokú vitorlázó kiképző |
1 |
|
1937 |
M-19 |
Rubik Ernő |
Gypsy Major95,5 |
Kétüléses egyfedelű túra |
1 |
|
1937 |
M-21 |
Szegedi József |
WM/Siemens SH-14A110 |
Együléses egyfedelű műrepülő |
1 |
|
1937 - 1938 |
M-22 |
Jancsó Endre és Szokolay András |
- |
Együléses nagyteljesítményű és műrepülő vitorlázó |
3(1) |
|
1937 |
EMESE-C (áttervezett EMESE-B) |
Tasnády László |
- |
Együléses gyakorló vitorlázó |
1 |
|
1938 - 1940 |
M-24 |
Jancsó Endre és Szegedi József |
Hirth HM-504A-2 77 |
Kétüléses egyfedelű túra |
5 |
|
1940 |
M-25 Nebuló |
Jancsó Endre |
Hirth HM-504A-2 77 |
Kétüléses egyfedelű túra |
3(2) |
|
1942 |
M-27 |
Jancsó Endre és Szegedi József |
Argus As 10/C |
Kétüléses egyfedelű gyakorló vadász |
1(3) |
|
1942 |
M-29 Csóka |
Jancsó Endre és Szegedi József |
Hirth HM-504A-2 77 |
Kétüléses egyfedelű túra |
1(4) |
|
1943 |
M-28 Daru |
Zámolyi Ferenc és Lakatos Emil |
117-176 |
Kétüléses egyfedelű vonató |
(5) |
|
1944 |
M-30 Fergeteg |
Beniczky Lajos |
- |
Kétüléses nagy teljesítményű vitorlázó |
(5) |
|
(1) A gépet más műhelyek és gyárak is építették. Összesen 20 db épült.
(2) A MÁVAG 10 darabos sorozatot épített a gépből.
(3) A gép az EMESE Kísérleti Repülőgépgyárban épült
(4) Az EMESE Kísérleti Repülőgépgyárban 25 db épült
(5) Csak a háború után épült meg